واحدی های REM -EM – VH- VW چیست و چه فرقی با هم دارند؟

برای مدت های طولانی طراحان و توسعه دهندگان وب سایت ها برای اندازه گذاری فونت، حاشیه و یا هر عنصر دیگری از واحد px که نشان دهنده پیکسل بود استفاده می کردند. اما امروزه با توجه به گسترش استفاده از دستگاه های مختلف مانند موبایل و تبلت برای نمایش وب سایت ها لزوم استفاده از واحدهایی که کنترل بیشتری به توسعه دهنده و طراح بدهد بیشتر شد. از این رو واحدهای rem و em تقریبا جای واحد px را گرفت.
اگر شما هم در استفاده از این واحدها دچار سردگمی هستید و تفاوت و کارایی آنها را به درستی متوجه نشدید پیشنهاد می کنم این ویدئو آموزشی را کامل تماشا کنید. در این ویدئو واحدهای rem و em و همچنین واحدهای vh و vw توضیح داده می شود و تفاوت بین آنها همراه با مثال زده می شود.

نویسنده: سعید پناهی

طراح و توسعه دهنده وب، رابط کاربری. فرانت اند. علاقه مند به یادگیری و آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا از اینها هم خوشتون بیاد

css-custom-property

تعریف و استفاده از متغیرها در CSS

مانند سایر زبان های برنامه نویسی که از متغیر ها برای نگهداری مقداری استفاده می شود که بتوان بعدا در هر زمان به آن مراجعه کرد، در سی اس اس هم برای نگهداری و یا ذخیره سازی مواردی مانند رنگ ها، نام فونت، اندازه فونت و … استفاده می شود و می توان در جاهای مختلف فایل سی اس اس آن را صدا کرد و از مقدار آن استفاده کرد. اسم رسمی و صحیح این متغیرها custom properties می باشد که معمولا در بین توسعه دهندگان و برنامه نویسان به نام متغیر جا افتاده است.

نصب و استفاده از npm

نصب و استفاده از NPM

NPM مخفف Node Package Manager است. یک پکیج منیجر یا مدیریت پکیجی است که برای NodeJs نوشته شده است. (npm قسمتی از پلتفرم NodeJs است) البته این به معنای آن نیست که حتما باید در پروژه هایی که با NodeJs نوشته می شوند از NPM استفاده کرد بلکه در خیلی از موارد دیگر هم می شود از آن استفاده کرد. اجرای دستورات NPM از طریق خط فرمان (Command line) صورت می گیرد. دانستن ان پی ام به تنهایی کاربردی ندارد اما پیش نیاز خیلی از تکنولوژی های دیگر وب است.

چرا و چگونه باید از Microdata در HTML5 استفاده کنیم

توسط microdata دقیقا مشخص می کنیم که محتوای سایتمان چی هست. موتورهای جستجو دقیقا متوجه می شوند که سایت ما چه اطلاعاتی دارد. آیا کتاب معرفی کرده یا فیلم یا هر چیزی دیگری که باشد برای ماشین ها و موتورهای جستجو کاملا قابل فهم می شود. توسط مایکرودیتا (microdata) دقیقا نوع محتوا را مشخص می کنیم نه فقط شکل و شمایل نمایش آن را.